RTB od Etargetu: Ako dopadla moja kampaň

Na Facebooku a v Google AdWords už inzeruje takmer každý, kto chce prostredníctvom internetu dosiahnuť stanovené ciele. Málokto ale využíva RTB siete. Jednou z možností je napríklad RTB od Etargetu, o ktorom bude dnešný článok.

Čo je to ten RTB

RTB ponúka inzerentom možnosť získať reklamné plochy vo viacerých reklamných sieťach na jednom mieste. RTB siete sa od seba líšia v tom, s koľkými poskytovateľmi majú uzavreté zmluvy . Napríklad pri Etarget RTB sa vaše reklamy môžu zobraziť v Google Display Networks, v Etarget Display Network a vo viac ako 50the ďalších reklamných sietí. To je určite postačujúce.

Výhody

Najväčšou výhodou je možnosť inzerovať vo viacerých sieťach cez jedno rozhranie. Šetrí to čas a určite aj peniaze. Funguje to totiž tak, že systém nakupuje tie najlacnejšie reklamné priestory, ktoré sú momentálne k dispozícii. Je teda veľká šanca že zaplatíte menej, ako keby ste využívali rôzne siete jednotlivo.

Druhou výhodou pri RTB Etargetu je možnosť detailného cielenia, ktorú v iných RTB sieťach nenájdete. Etarget má zmluvy s viacerými veľkými hráčmi na Slovensku a nakupuje od nich Cookies, ktoré potom využíva pri cielení.

Nevýhody

RTB reklamy sa väčšinou využívajú na brandingové kampane. Často majú slabší výkon v porovnaní napríklad s reklamou na FB alebo reklamou vo vyhľadávaní Google. Nie je to ale pravidlo a určite odporúčam vyskúšať . Ak nie ako hlavný, tak určite ako doplnkový kanál.

Cena

V RTB sa cena účtuje za 1000 zobrazení. Či niekto klikne, alebo nie. Minimálna cena je 0,15€/1000 zobrazení. Za túto cenu ale moc neuspejete. Odporúčam nastaviť 0,30€/1000 zobrazení na začiatok a potom môžete časom podľa výsledkov výšku upravovať.

Treba rátať aj s tým, že čím detailnejšie cielite, tým bude cena vyššia. Napríklad pri publikách a pri retargetingu sa asi pod 0,50€/1000 zobrazení nedostanete. Dôvodom je fakt, že ak RTB sieť chce vyhrať aukciu pri presnom cielení, musí vstupovať s vyššou ponukou. Nemôže sa spoliehať, že skúsim a uvidím. Tak to funguje len v prípade, ak máte nastavené plošné cielenie.

Cielenie

Už som tu viac krát spomenul možnosti cielenia. Buď budete cieliť plošne a vaše reklamy sa zobrazia takmer každému alebo si vyberiete cielenie podľa záujmov , podľa konkrétnych stránok alebo podľa špeciálnych Etarget publík. Pri cielení treba experimentovať a vyhodnocovať.

Záujmové publiká

zaujmove-publika

Etarget publiká

rtb-etarget-publika

Geo cielenie

geo-cielenie-rtb

 

Reklamné plochy

V RTB je možné použiť iba grafickú reklamu, textová reklama nie je podporovaná. V Etarget RTB máte na výber z piatich možných formátov, ktoré môžete využiť. Odporúčam nahrať všetky a najme rozmer 600×300, ktorý je trocha opomínaný a je veľká šanca, že s touto reklamou aukciu vyhráte.

rozmery-banerov-rtb

Čísla z reálnej kampane

Pre účely tohto článku som spustil jednu kampaň s rozpočtom 30€, s plošným cielením a maximálnou cenou za 1000 impresií nastavenou na 0,30€. Doba kampane bola obmedzená na 15 dní.

Výsledok: 89057 zobrazení reklamy, 498 kliknutí. Celý rozpočet sa nestihol vyčerpať, v kampani sa minulo 24,93€ . Cena za kliknutie vychádzala 0,05€, čo je podľa mňa veľmi slušné.

statistika-rtb

Dostupné sú aj štatistiky podľa jednotlivých stránok, na ktorých sa reklama zobrazila. Jednotlivé stránky môžete bez problémov zablokovať jedným kliknutím a tak máte kontrolu nad svojimi reklamami.

statistika-podla-stranok

RTB od Etargetu: Ako dopadla moja kampaň
5 (100%) 5

Autor článku: Tomáš Polakovič

Založil som tento web, aby som vytvoril priestor na diskusiu. Prilož ruku k dielu aj ty a diskutuj.

2 krát komentované

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *