Reklama na FB aj bez FB Page. Áno alebo nie?

Tiež Vás prenasledujú otázky okolo Facebooku? Keď som prvý krát počul o tom, že firmy by mali mať svoju Facebook page, tak som si kládol otázky: „Na čo je to dobrá tá Facebook page?“ , „Na čo mi to bude?“, „V čom je rozdiel medzi účtom a FB page?“ , „Ako to funguje?“, „Funguje to ako osobný profil?“. No proste plno otázok.

Samozrejme medzi nimi bola aj otázka:“ Facebook page áno, alebo nie?“. Prečo rozoberám otázku či túto stránku najpoužívanejšej sociálnej siete na svete používať? Prečo to je dôležité? Pretože vďaka nej viete osloviť tých správnych ľudí a tým správnym spôsobom. Tiež je to dôležité preto, aby ste sa vyhli strate Vášho času a energie.

Po troch rokoch skúseností neviem povedať na sto percent jasnú odpoveď na otázku Reklama na FB aj bez FB Page. Áno, alebo nie? Prečo?

Pretože existujú firmy, ktoré vrážajú da FB page mnoho času a financií a zákazníkov nepribúda. Potom existujú obyčajní ľudia, ktorý majú svoje kšeftíky s detskými hračkami, oblečením či nejakými potravinami a affiliate linkami a títo ľudia zarábajú peniaze iba vďaka svojmu osobnému účtu.

Avšak, rozdiely medzi týmito dvoma spôsobmi sú veľké a radikálne.

Facebook page – je pre strategických podnikateľov, ktorý cielia na svoju cieľovú skupinu, na ľudí, ktorý vychádzajú so štatistiky ako najzaujímavejší v porovnaní so svojou personou, alebo inak povedané ideálnym zákazníkom. Tak isto pomocou Facebook page, a pár eur viete svoj post zviditeľniť nie len svojim fanúšikom a priateľom, ale tiež mnoho iným ľuďom. Vďaka štatistikám FB page viete zistiť, kto sú tí ľudia, ktorý najviac pozerajú Vaše posty. Kedy Vás je najviac vidno, ktorý deň a ktorú hodinu. Tak isto vidíte angažovanosť ľudí. Čiže koľko klikajú, na čo klikajú, koľko lajkujú, komentujú a koľko zdieľajú.
Ak si zoberiete osobný účet v porovnaní s FB page, tak jedine ako môžete odmerať to čo ľudia robia s Vaším postom je to, že budete publikovať url adresu svojho webu, ktorú budete merať pomocou analytických nástrojov, alebo pridáte url adresu svojho produktu do skracovača url adries, ktorý dokáže merať aj prekliky na vloženú url adresu. Navyše, v osobnom účte neviete tak presne ako na FB page zamieriť svojho ideálneho zákazníka. Proste to dostane každý. Samozrejme neidem hovoriť o tom, že to je proti pravidlám Facebooku. No, teoreticky to môžete skúsiť cez webovú aplikáciu Buffer.com, ktorá Vám poskytne základné štatistické údaje.

Prečo sa Vám ešte oplatí mať FB page?

Ďalším veľmi silným argumentom prečo mať FB page je ten, že na nej viete použiť aplikácie. Tieto Vám dokážu vytvoriť nekonečné možnosti ako byť zaujímavejší v očiach zákazníkov. Aplikácie Vám otvoria možnosti takmer bez hraníc ako sa starať o existujúcich zákazníkov, ako získať kontakty na budúcich zákazníkov, ako svojich fanúšikov zabaviť, alebo aj vzdelávať priamo na Facebooku.

Takáto aplikácia Vám dovolí vytvoriť aj súťaž (samozrejme pravidlá sa musia dodržiavať). No a, keď si vytvoríte aplikáciu, môžete ju dokonca vložiť na svoj web, kde už môžete pracovať s ľuďmi podľa svojich pravidiel, nie podľa pravidiel Facebooku. V neposlednom rade Vám táka appka dokáže pritiahnuť na Facebook celú Vašu web stránku a takto umožníte ľuďom konzumovať Váš obsah priamo na Facebooku. Ja používam aplikáciu shortstackapp.com. V osobnom účte Vám táto možnosť odpadá.

Navrhnite si marketingový samopal!

Spojte FB page, FB aplikáciu s platenou reklamou na Facebooku a zistíte, čo je to príval fanúšikov, nových kontaktov a záujemcov. Zámerne nepíšem zákazníkov, pretože tých si spravíte tak, že presmerujte svojich fanúšikov na landing page na Vašom webe, kde s nimi budete ďalej pracovať.
Ďalšou veľkou výhodou FB page je možnosť naplánovať publikovanie príspevkov.
Toto je pre mňa tak veľká výhoda, že vďaka nej dokážem ušetriť niekoľko hodín mesačne. V tomto čase, keď píše tento článok, mám naplánované publikovanie na tri mesiace dopredu. Samozrejme si môžete aj tieto posty priplatiť, aby ich bolo lepšie vidno. Túto funkciu na svojom osobnom účte nemáte. Teoreticky sa viete tento problém na svojom osobnom účte obísť pomocou aplikácie Buffer, ale tri mesiace Vás budú stáť približne 30€.

 

Tri malé úlohy na záver:

Teraz ak ešte nemáte FB page, choďte do svojho FB účtu,
kliknite na trojuholník a vyberte možnosť Vytvoriť stránku

fb-page-luft

V prípade, že už FB page už máte, nájdite si webové aplikácie, ktoré sa vedia spojiť s Facebookom. Otestujte napríklad aplikáciu, ktorú požívam ja. www.shortstackapp.com Pohrajte sa s ňou vytvorte niečo jednoduché a spojte sa s Facebookom.

Poslednú vec ktorú spravte, je tá, že kliknite v menu Facebooku na možnosť Vytvoriť reklamy a pohrajte sa nezáväzne v rozhraní Facebook reklamy a zistite, koľko Vás môže stáť taký jeden platený post a zistite koľko ľudí dokážete zasiahnuť tromi eurami.

Ak sa Vám článok páčil tak ho zdieľajte pomocou tlačidiel dolu, alebo ak chcete niečo povedať k článku, napíšte mi to prosím do komentára.

Reklama na FB aj bez FB Page. Áno alebo nie?
4 (80%) 4

Autor článku: Mikuláš Halász
Web: Luft.sk

Moje meno je Halász, Mikuláš Halász. Som expert na hľadanie riešení. Milujem sociálne siete a on-line marketingovú mašinériu.

4 krát komentované
  1. LBCZ at 13:58

    Na facebooku nově honě inzerujeme jeden náš nový eshop a na fb page se již moc nekomunikuje. Celkem se nám podařilo přesunout komunikaci zákazníků na náš web, tak již fb tak moc nepotřebujeme.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *