Graph Search pre lepší FB marketing

Ak používate Facebook na komerčné účely a chcete dosahovať určité ciele, potrebujete spoznať svoju cieľovú skupinu. Keď zistíte, aké majú záujmy, potreby a priority, dokážete s nimi komunikovať a dosahovať svoje ciele. Jedným z nástrojov, ktorý vám môže byť pri spoznávaní užívateľov nápomocný, je aj Facebook Graph Search. Dnes si ukážeme, čo tento nástroj dokáže a ako ho dokážete využiť v marketingu a komunikácii na Facebooku.

Začíname

V prvom rade je potrebné prepnúť jazyk, ktorý máte nastavený vo svojom konte na Facebooku. Musí byť nastavený na US angličtinu. Bez toho vám Graph Search nebude fungovať. Zmenu jazyka môžete nastaviť napríklad TU alebo vpravo hore na tejto stránke.

zmena-jazyka-fb

Keď máte nadstavený správny jazyk, môžete začať vyhľadávať( Graph Search je vyhľadávač). V nasledujúcej časti vám ukážem zopár vyhľadávacích dopytov, ktoré môžete použiť. Rozsiahly zoznam nájdete napríklad na stránke wrightimc.com.

 

 Často využívané vyhľadávacie dopyty

Pages liked by people who like …..

Na miesto bodiek doplňte názov FB stránky. Keď budete vyhľadávací dopyt písat, FB vám sám pri konci ponúkne možnosti podľa začiatočných písmen.To je indikátor toho, že ste všetko napísali správne. Ak by ste spravili v niektorom slove chybu, tak vám možnosti neponúkne.

Graph Search na Facebooku

Takýmto spôsobom môžete nájsť nové a úspešné stránky v určitom obore, ktorými sa môžete inšpirovať. Pozriete sa, aké problémy trápia fanúšikov daných stránok, aké témy ich zaujímajú, čo sa pýtajú. Využijete to napríklad aj v prípade, že hľadáte nové možnosti na inzerciu. Nájdete si relevantné FB stránky a následne ich webové adresy.

Pages liked by people who like ….. (stránka) and …. (stránka)

Vlastne ten istý vyhľadávací dopyt ako v prvom prípade, ibaže rozšírený o ďalšiu podmienku. V tomto prípade sa vyhľadajú stránky, ktorých fanúšikovia sledujú obidve vami zvolené stránky.

Podobné stránky na Facebooku

Favorite interests of people who like …. (stránka/záujem)

Týmto vyhľadávacím dopytom sa dajú zistiť záujmy fanúšikov určitej stránke ale aj záujmy relevantné k inému záujmu.  Tieto záujmy potom môžete použiť pri cielení v reklamách. Lepšie výsledky ale dosiahnete, ak vo vyhľadávaní použijete dve premenné (Favorite interests of people who like x and y ).

Favorit interest

 

Groups of people who like …. (stránka/záujem)

Nájsť špecifické skupiny, v ktorých sa pohybuje vaša cieľová skupina je dôležité. Nevyužívajte ale tieto skupiny na spamovanie, to vám moc nepomôže. Zapájajte sa do diskusií , snažte sa pomôcť, riešiť problémy.

Rovnaké výsledky dosiahnete aj v prípade, ak použijete vyhľadávací dopyt “groups joined by people who like …”

Skupiny na FB

 

Pages liked by women/men who like …..(stránka)

Potrebujete zistiť, aké stránky zaujímajú nežnejšie polovičky z vašej fanúšikovskej základne. Nie je nič jednoduchšie.

FB stránky pre ženy

Pages liked by people over the age of …..(číslo) who like ……(stránka/záujem)

Ak chcete nájsť stránky , ktoré sú vhodné pre určitú vekovú kategóriu vzhľadom na konkrétnu stránku alebo záujem.

facebook graph search

People who like ….(stránka)

Výpis fanúšikov konkrétnej stránke. Rozsiahly zoznam, v ktorom ale chýbajú fanúšikovia s prísnejším nadstavením súkromia. Takýmto spôsobom môžete zobraziť fanúšikov svojich ale aj cudzích stránok.

 

Záverečné zhodnotenie

To bolo len zopár príkladov. Vyhľadávacie dopyty môžete kombinovať a dostanete tak presnejšie výsledky. Odporúčam pravidelne si premazávať históriu hľadaní, ktorá do veľkej miery ovplyvňuje ďalšie výsledky ( profil – aktivity log – search – clear searches ). Návod, ako vymazať históriu nájdete v tomto videu na youtube.

clear-history

Dávajte si ale pozor na chyby. Už jedno nesprávne písmenko vo vyhľadávacom dopyte a vyhľadávanie sa nepodarí.

Graph Search pre lepší FB marketing
5 (100%) 8

Autor článku: Tomáš Polakovič

Založil som tento web, aby som vytvoril priestor na diskusiu. Prilož ruku k dielu aj ty a diskutuj.

4 krát komentované
  1. Lukas Pampurik at 14:02

    Tomáš, super práca,super web, konečne niečo pre PPC reklamy. Mám však otázočku. Keď zadám napríklad Pages liked by people who like Budchlap.sk tak mi to radí stránky podľa toho ako sú na tom moji priatelia- teda priatelia ktori likli budchlap.sk a zaroven inu stranku. Dá sa tp nejako zovšeobecniť, aby to malo presnejšie výsledky?

  2. Lukas Pampurik at 15:08

    Asi sme sa nepochopili. Išlo mi o to, aby som zistil aké iné stránky sa páčia ľuďom, ktorým sa páči Budchlap.sk. Ale nakoniec som na to prišiel 🙂 Pri výsledkoch čo sú po zadaní Pages liked by people who like Budchlap.sk netreba kliknúť na See More ale len prekliknúť na tab Pages, tak mi výsledky dávajú ďaleko väčší význam.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *