Business Manager. Áno alebo nie?

Už chvíľu testujem Business Manager od Facebooku. Mal som pocit, že to bude správna voľba. Teraz mám ale zmiešané pocity.  Poďme sa teda spolu pozrieť na to, čo toto rozhranie Facebooku ponúka, pre koho je určené a kto by sa mu mal určite vyhnúť.

Čo to ten Business Manager vlastne je?

Podľa zjednodušenej definície FB  ide o nástroj na spravovanie FB Stránok, reklamných účtov  a aplikácií na jednom mieste.  Výhodou je to, že máte všetky stránky pokope, môžete manažovať  reklamné účty, udeľovať právomoci cudzím osobám a spolupracovať s externými pracovníkmi.

FB odporúča používať BM v prípade, ak máte viacero reklamných účtov alebo spravujete viac ako 3 stránky alebo ak je do správy vašich stránok zapojených viacero ľudí alebo agentúra.

Začíname – vytvorenie konta v BM

  1. Prihláste sa do svojho konta na FB
  2. Prejdite na business.facebook.com/create
  3. Preklikajte sa cez 4 kroky
  4. Hotovo

bm-krok-2

bm-krok-3

bm-krok-4

bm-krok-5

Keď máte založené konto, môžete začať spravovať povolenia, pozívať adminov alebo si vyžiadať prístupy ku stránkam.  Niektoré veci sú jednoduché, na niektoré som prichádzal dlhšie.

Získanie prístupu k stránke

Ak chcete spravovať stránky, máte viacero možností, ako to pomocou BM spraviť.  Rôzne prístupy k stránke sa od seba do veľkej miery líšia a niektoré kroky sa nedajú vrátiť späť. Postup:

  1. Prejdite na stránku business.facebook.com/settings/ , alebo sa tam preklikajte v ľavo hore cez záložku Seting a potom v ľavom menu druhá voľba Pages
  2. V pravo hore je tlačidlo Add New Page
  3. Vyberiete si jednu z možností
    • Request access to a Page
    • Claim a Page for my Business Manager
    • Create a new Page
  4. Potvrdíte

Ak ste adminom stránky, o ktorej prístup žiadate, získate ho automaticky. Ak nie, bude ho musieť admin danej stránky potvrdiť.

Dávajte si ale veľký pozor! Ak dáte možnosť Claim a Page for my Business Manager, stránka sa priradí k vášmu BM a už to nebude možné vrátiť späť. Ak si teda pridávate vlastnú stránku, je táto možnosť v poriadku. Ak sa jedná o stránku klienta, je potrebné, aby si on vytvoril konto v BM, priradil svoju stránku cez Claim a Page for my BM a vy si následne vyžiadate prístup cez Request access to a Page.  Ak by ste zvolili možnosť Access to a Page bez toho, aby ju mal klient vo svojom BM, asi by vám to nefungovalo. Teda aspoň mne to nefungovalo.

pridanie-stranky-1

 

pridanie-stranky-2

pridanie-stranky-3

pridanie-stranky-4

Správa používateľov

Postupujte rovnako ako pri pridávaní stránky. V ľavo hore Setting, potom v menu záložka People a následne v pravo hore tlačidlo Add New Person. Stačí zadať emailovú adresu. Nie je potrebné mať človeka v priateľoch, ako je tomu pri udeľovaní prístupov bez BM.

Vo viacerých krokoch mu pridelíte úroveň prístupu, FB stránky, ktoré bude spravovať a reklamné účty.   Užívateľ to musí následne potvrdiť.  Keď sa prekliknete v ľavom nemu na Pages alebo Ad Acount uvidíte, kto má ku čomu  prístup.

pridanie-cloveka

pridanie-cloveka-22

pridanie-cloveka-33

pridanie-cloveka-4

pridanie-cloveka-5

Pridanie reklamného účtu

Zase rovnaký postup: Seting – Ad Accounts – vpravo hore Add New Ad Account. Aj tu, pri pridávaní reklamných účtov, máte viac možností. Buď si vytvoríte nový účet, priradíte si k BM svoj vlastný reklamný účet  (Claim an ad account for my Business Manager) alebo požiadate o prístup do reklamného účtu klienta (Request access to another business’s ad account). Tu zase platí pravidlo, že klient musí mať vytvorený BM a k nemu priradený vlastný Ad Account.

Určite ale nezvoľte možnosť Claim an ad account for my Business Manager voči účtu klienta. Priradil by sa nenávratne k vášmu BM.

pridanie-ad-account-1

pridanie-ad-account-2

pridanie-ad-account-3

Správa stránok

Stránky (FB Pages), ktoré máte priradené k BM sa dali pôvodne spravovať iba v BM, teraz už to ide priamo v rozhraní FB. Všetko sa ale postupne mení  a možno zajtra to tak už nebude. Vždy je ale možnosť prekliknúť sa v administrácii stránky v BM na možnosť Use FB as your Page.  Táto možnosť sa nachádza v pravo hore. Získate potom napríklad možnosť pozývať priateľov.

Záver

Ako som už na začiatku spomenul, mám s BM zmiešané pocity. Ak ste agentúra, bude pre vás asi BM správnou voľbou. Pre adminov s pár stránkami je momentálne asi lepšie počkať.

Dúfam že sa v komentároch podelíte o svoje skúsenosti s Buseiness Managerom. Kto nemá čo povedať, môže sharovať 🙂

 

Business Manager. Áno alebo nie?
5 (100%) 2

Autor článku: Tomáš Polakovič

Založil som tento web, aby som vytvoril priestor na diskusiu. Prilož ruku k dielu aj ty a diskutuj.

6 krát komentované
  1. Michal Královič at 17:11

    Aktuálne nespravujeme síce veľké množstvo stránok, ale MB využívame. Príde mi to ako pomerne prehľadné riešenie – zopár chybičiek a nelogických vecí sa tam však samozrejme nájde 🙂

  2. Ľubomír Štulajter at 17:06

    Ja to vidím tak, že som si život zbytočne skomplikoval. Predtým som mal všetky reklamné účty na jednom mieste, ku svojej stránke som sa dostal dvoma klikmi…
    U väčších firiem možno výhody prevážia, u freelancera podľa mňa prevažujú nevýhody.

  3. Matej Lančarič at 9:41

    U nás v Pixel Federation je BM nutnosť a uľahčuje nám prácu s reklamnými účtami, aplikáciami, fanpage-ami. Je to skutočne veľmi dobrá vec. Ak to však premietnem k Gentlemen’s, tak je to skôr na oštaru. Ako píše Ľubomír. Pre malý eshop zlé, pre veľkú firmu super 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *