Aplikácia AdWords zatiaľ len v Kanade. Ako funguje?

Google vydal 18. februára 2015 novú aplikáciu Google AdWords pre Android na správu kampaní cez mobil. Zatiaľ je dostupná len v Kanade. Neskôr ju chce spustiť v ostatných častiach sveta. Ak si AdWords app teda chcete vyskúšať, musíte sa nachádzať v Kanade. V iných častiach sveta sa nedá stiahnuť a nainštalovať. Veríme, že sa aplikácia AdWords na Slovensku a v Českej republike bude tiež používať. Preto je dobré oboznámiť sa s jej fungovaním už dnes.

Pre koho je aplikácia AdWords určená?

Pre všetkých inzerentov vrátane agentúr. Cez aplikáciu sa dostanete do bežného inzerentského účtu, ale aj do MCC (Moje klientske centrum). Určite ju ocení bežný inzerent, ak sa stará o svoje kampane intenzívne. Použitie verzie pre počítače je však oveľa jednoduchšie a praktickejšie. Oveľa viac ocenia aplikáciu agentúry. Neraz majú agentúry tak intenzívne kampane, že je nutné ich mať pod kontrolou 24 hodín denne. Nejeden PPC špecialista sa určite stretol s nepredvídateľnou situáciou, kedy musel rýchlo zasiahnuť do kampane a mal k dispozícii len telefón, či tablet. Práca s počítačovou verziou reklamného systému Google AdWords v mobile bola veľmi ťažká, niekedy dokonca nemožná.
Prinášame základný prehľad o tom, ako aplikácia funguje.

001_blog_adwords_app_na_ploche

Čo sa dá v aplikácii AdWords pre Android robiť?

1. Môžete sa pripojiť do hlavného účtu, akým je napr. MCC a z neho spravovať podriadené účty vrátane podriadených MCC účtov.

002_blog_adwords_app_title

2. Môžete sa prihlásiť s viacerými účtami a prepínať medzi nimi. Nemusíte teda mať MCC, môžete sa pripojiť do viacerých inzerentských účtov a potom medzi nimi prepínať. Účty treba pridať na úrovni systému Android.

003_blog_adwords_app_account_select
3. Môžete si pozrieť štatistiky AdWords a grafy rôznych metrík. Môžete si pozrieť graf zobrazení, graf, kliknutí, či napr. graf priemernej ceny kliknutia. A to všetko sa dá robiť na všetkých úrovniach. Čiže dáta môžete sledovať na úrovni účtu, ale aj na úrovni kampane, reklamnej skupiny, či kľúčového slova.

004_blog_adwords_app_home_impressions 006_blog_adwords_app_home_network 005_blog_adwords_app_home_device 007_blog_adwords_app_home_click_type 008_blog_adwords_app_home_day_of_week

4. Môžete si štatistiky AdWords zoradiť aj podľa konkrétnej metriky.

009_blog_adwords_app_home_cost_graph_view

5. Môžete zastaviť alebo spustiť kampaň, reklamnú skupinu, kľúčové slovo, či reklamu.

010_blog_adwords_app_campaigns_overview 011_blog_adwords_app_campaign_view 012_blog_adwords_app_campaign_settings_edit

6. Môžete prispôsobovať stĺpce v tabuľkách.

013_blog_adwords_app_campaigns_columns_customize 014_blog_adwords_app_campaigns_columns_edit

7. Môžete zmeniť rozpočet kampane v Google AdWords.

015_blog_adwords_app_campaigns_budget_edit

8. Môžete si pozrieť detailné štatistiky aj na úrovni reklamnej skupiny, kľúčového slova, či reklamy.

016_blog_adwords_app_adgroup_view 017_blog_adwords_app_adgroup_overview 018_blog_adwords_app_keywords_view

9. Môžete zmeniť maximálnu CPC reklamnej skupiny, alebo kľúčového slova.

019_blog_adwords_app_keyword_edit_

10. Môžete si pozrieť a spravovať návrhy a príležitosti, ktoré vám systém ponúka.

020_blog_adwords_app_home_oportunities 021_home_oportunities_detail

11. Môžete pozerať štatistiky kampaní podľa časového rozsahu, nastaviť vlastný rozsah, alebo použiť niektorý z predvolených rozsahov ako Dnes, Včera, Posledných 7 dní atď.

022_blog_adwords_app_campaigns_date_range_edit_custom 023_blog_adwords_app_campaigns_date_range_edit

12. Môžete spravovať notifikácie

024_blog_adwords_app_notifications_view

Čo sa nedá v aplikácii AdWords pre Android robiť?

1. Nemôžete založiť nový inzerentský účet
2. Nemôžete zmeniť typ kampane
3. Nemôžete zmeniť cieľový región kampane
4. Nemôžete zmeniť cieľové jazyky kampane.
5. Nemôžete meniť obsah reklám
6. Nemôžete vidieť obsah grafických reklám
7. Nemôžete spravovať video kampane
8. Nemôžete pridať a ani odstrániť reklamu, kľúčové slovo, reklamnú skupinu, kampaň.
9. Nemôžete vidieť a teda ani nastavovať fakturačné údaje
10. Nemôžete spravovať prístupy k inzerentskému účtu
11. Nemôžete spravovať nastavenia účtu, ako napr. prepojenie na Google Analytics, zapnutie/vypnutie automatického značkovania URL atď.
12. Nemôžete v aplikácii vyhľadávať, lebo neponúka žiadne kontextové vyhľadávacie okienko. Ak teda máte v MCC veľa účtov, alebo v účte veľa kampaní, môže byť práca s aplikáciou trochu pomalšia.

Záver

Aplikácia Google AdWords sa ovláda podobne ako aplikácia Google Analytics. Aj keď niektoré veci s aplikáciou nemôžete robiť, je veľmi použiteľná. Je stabilná, za celý čas používania nám nerobila žiadne problémy, pričom sme ju skúšali na viacerých mobilných zariadeniach. Práca s ňou je veľmi intuitívna a rýchla. Dokonca niektoré veci môžete pomocou aplikácie vyriešiť rýchlejšie, než cez klasickú desktopovú verziu Google AdWords. Určite bude veľmi praktickou a efektívnou pomôckou každého správcu reklamných kampaní na Google AdWords.

Aplikácia AdWords zatiaľ len v Kanade. Ako funguje?
5 (100%) 7

Autor článku: Peter Gažo

Majiteľ a PPC odborník SME online marketingovej agentúry. Zameriava sa na kompletný online marketing: webdesign, SEO, site usability, Search Engine Marketing, výkonnostný marketing i bannerovú reklamu. V reklame využíva hlavne Google AdWords a Facebook. Základné pravidlá pri práci: 1. Používaj sedliacky mozog 2. Rozdeľuj a panuj!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *