Ako zvýšiť dosah príspevkov na Facebooku

Organický dosah príspevkov Facebook stránok kedysi produkoval priaznivé čísla. Časom sa však algoritmy menili a dosah príspevkov postupne klesal a v dnešnej dobe sa pohybuje na žalostne nízkych hodnotách. Nezriedka sa stane, že váš post uvidí menej ako 10% fanúšikov vašej stránky. Existujú však určité tipy a triky, ktoré dosah príspevkov pomôžu zvýšiť. Tie vám prinášame v nasledujúcom článku.

 

1. Kvalitný obsah
O kvalitnom obsahu hovorí každý, ale jeho definíciu ťažko niekde nájdete. Niektorí hovoria, že kvalitný obsah na Facebooku sú pekné obrázky, infografiky alebo videá. Pravdou je, že sa to nedá takto špecifikovať. Kvalitný obsah je to, čo vašu cieľovú skupinu zaujíma. Je jedno, či to bude fotka, jednoduchý text alebo čokoľvek iné. Ľuďom musíte dať to, čo majú radi, čo potrebujú a čo vyvolá interakciu. Ak mám FB stránku o dopravnej situácii v Trnave, tak za kvalitný obsah sa bude považovať informácia o neprejazdnosti nejakej ulice napísaná jednoduchou vetou a nie krásny obrázok z fotobanky.

Do kvalitného obsahu môžeme zaradiť napríklad aj zdieľanie relevantných informácií od nepriamej konkurencie alebo leadrov vo vašom obore. Nezameriavajte sa len na seba ale ukážte to, čo ľudí zaujíma.

2. Tvorte interakciu
Väčšinou vám užívatelia nezačnú komentovať príspevky sami od seba. Musíte ich k tomu vyzvať. Poproste ich o názor v komentári, urobte koláž z viacerých obrázkov a opýtajte sa ich, čo sa im páči najviac. Vyzvite ich, nech v komentároch alebo na fotke označia niektorého zo svojich priateľov. Reagujte na všetko, čo vám užívatelia napíšu. Za pochvalu poďakujte, na výčitku odpíšte. Ak odpovedáte na otázku, využite šancu a opýtajte sa niečo dotyčného aj vy. Z jedného komentára tak máte hneď 4.

3 .Video
Zo štúdií vyplýva, že video prináša veľmi veľký organický dosah. Pričom ide najmä o videá, ktoré sú umiestňované priamo na Facebook. Myslíte si, že vytvoriť video, je ťažké? Omyl. V dnešnej dobe inteligentných telefónov a množstva dostupných aplikácií na editovanie videa, dokážete nejaké zaujímavé vytvoriť určite aj vy. Postnite video o tom, čo sa práve vo vašej firme deje, alebo ako sa čo robí, ako prebiehajú prípravy, jednoducho čokoľvek, čo užívateľovi umožní nahliadnuť trošku za oponu.

4. Načasovanie
Príspevky pridávajte pravidelne. Pozrite si, v ktorých hodinách dňa sa vaši fanúšikovia najviac zdržujú na Facebooku. Nezabudnite však ani na slabšie časy, tie vám zase môžu priniesť pozornosť užívateľov, ktorí sa nezdržujú na Facebooku v top časoch. Hlavne testujte a nespoliehajte sa na všeobecné rady. Každá FB stránka má iné najvhodnejšie časy na zdieľanie. Iné je to pri stránke určenej pre mamičky na materskej, ktoré sú online hlavne doobeda a iné pri FB stránke o filmoch, ktorá môže mať najväčšiu návštevnosť vo večerných hodinách. Výraznú úlohu tu zohráva aj počasie. Ak vykukne slniečko, všetci sú vonku a Facebook neriešia. Ak ale začne pršať, návštevnosť rastie a je to ten správny čas, pridať status aj v netradičnom čase.

5. Súťažte
Súťaže sú dvojsečná zbraň. Na jednej strane vám môžu pomôcť zvýšiť dosah príspevkov, na druhej strane môžu byť zdrojom nových neaktívnych fanúšikov vašej stránky. Preto treba byť pri súťažiach veľmi opatrný. Ideálne sú krátke súťaže, pri ktorých vyzvete svojich aktuálnych fanúšikov, aby sa zapojili napríklad hádaním nejakej otázky, ktorá sa priamo týka vašej činnosti. Vyžadovať bezduché zdieľanie nie je najlepším riešením.

6. Tagujte
Pri písaní statusu označte inú Facebookovú stránku alebo jednotlivca, ktorého sa status týka. Pravdepodobnosť zdieľania inou stránkou alebo osobou sa tak zvýši. Ak ste napríklad boli na festivale a spravili ste zaujímavé video, pri jeho zdieľaní v statuse označte Facebookovú stránku organizátora. Môže sa tak stať, že sa mu video zapáči a bude ho zdieľať. Alebo ste na konferencii? Spravte fotku a označte na nej osoby. Komentáre, lajky a zdieľania na seba určite nenechajú dlho čakať.

7. Zaplaťte si reklamu
Reklama na Facebooku dokáže spraviť zázraky. Odvíja sa však od vašej šikovnosti, ako sa vám podarí ju zacieliť a na aký obsah ju nasadiť. Uvedomte si, kto je vaša cieľová skupina, prípadne si pozrite, aká skupina ľudí najčastejšie chodí na vašu stránku. Podľa toho určite zacielenie reklamy. Skúste vytvoriť pútavý obsah a reklamu nasaďte naňho. Bola by škoda investovať peniaze na nezaujímavý post.

 

Povedzme si, ako nie

V poslednej dobe sa stretávame na internete s rôznymi ponukami kurzov a vzdelávacích programov, ktoré vám ponúkajú návody ako zvýšiť dosah príspevkov na FB. Ich tvorcovia sa často prezentujú grafmi, ako sa im darí praktizovať svoje činnosti. Často používajú ale veľmi jednoduché techniky, ktoré na jednej strane zvýšia dosah, na druhej ale oslovia nerelevantnú skupinu užívateľov FB, ktorá vám určite nepomôže dosahovať stanovené ciele.

Napríklad matematické úlohy. Áno, ak dáte užívateľom vyriešiť primitívnu matematickú úlohu, dosah sa pravdepodobne veľmi zvýši, pretože sa zapojí viacero užívateľov a ich priateľov. Na druhej strane to dehonestuje vaše postavenie u užívateľov, ktorí vás sledujú kvôli vášmu produktu/obsahu. Môžete o nich veľmi ľahko prísť. Jednoducho zdieľajte len také veci, ktoré s vami súvisia a vytvoríte si takú základňu, ktorá bude aktívna.

 

Príklad z praxe

Facebooková stránka Styldesign pridáva obsah, ktorý jej fanúšikovia milujú. Síce ich nemá ani 5000 ale dosah neplatených príspevkov často presiahne dvojnásobok.

dosah na facebooku

 

Ako zvýšiť dosah príspevkov na Facebooku
5 (100%) 5

Autor článku: Natália Jakubcová

Freelance fotografka so záujmom o online marketing.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *