Ako prezentovať firmu na Instagrame?

Instagram sa za posledné roky stal neoddeliteľnou súčasťou digitálneho sveta väčšiny z nás. Hoci ho značná časť užívateľov používa ako vlastný obrázkový denník, Instagram má obrovský potenciál na prezentovanie firiem a získavanie nových zákazníkov. Tu je pár základných rád, ako začať a následne pokračovať v prezentovaní firmy na Instagrame.

1. Názov účtu, ktorý nesie meno spoločnosti
Neexistuje nič jednoduchšie, ako by vás zákazník vedel identifikovať, než keď v mene účtu hneď uvidí názov firmy. Ak sa špecializujete na internetový predaj, za názov účtu si môžete zvoliť názov domény (ideálne však bez www).

2. Dostatok informácií v popise
Pod názvom profilu sa na Instagrame zobrazuje hneď jeho krátky popis, tzv. bio. Tento popis môže mať maximálne 150 znakov a je veľmi dôležité, čo tam napíšete. Skúsiť môžete krátky a pútavý popis vašej činnosti, prípadne miesto vášho pôsobenia. Na čo však určite nezabudnite, je váš web, ktorý potenciálnym zákazníkom poskytne viac informácií o vás.

2.

3. Vizuálne kvalitný a atraktívny obsah
Keďže Instagram je postavený na zdieľaní obrázkov a krátkych videí, veľmi záleží na kvalitne vašich obrazových výstupov. Dávajte si pozor napríklad na to, aby ste obrázky nepostovali v malom rozlíšení. Filtre na úpravu fotografií sú síce príjemným pomocníkom, no aj pri ich používaní platí, že menej je viac a preto to s úpravami fotografií nepreháňajte. Ak skúsite občas pridať fotku, ktorá vyzerá ako od profesionálneho fotografa, máte vyhraté.

3.

4. Vytvorte si svoj vlastný hashtag
Opäť je ideálne použiť názov firmy. Tento hashtag môžete používať nielen vy pri zdieľaní obsahu, ale aj napríklad zákazníci pri fotke s vašim produktom, ktorý sa potom jednoduchšie dostane ďalej. Keď si užívateľ zobrazí príspevky s daným hashtagom, uvidí tak na jednom mieste, ako pokračuje príbeh vašej firmy.

5. Staňte sa aj vy followerom
Followujte firmy, ktoré sa venujú podobnej činnosti ako vy, prípadne majú rovnakú cieľovú skupinu ako vy. Odpozerajte od najlepších, preto sledujte účty, ktoré majú veľa followerov a aktívne komunikujú na Instagrame. Skúste potom ich princípy aplikovať na váš účet.

6. Vytvorte špeciálne akcie pre instagramových followerov
Vymyslite napríklad zľavový kód, ktorý budú môcť vaši sledovatelia uplatniť pri nákupe cez internet. Nielenže to vaše publikum poteší, ale ho aj inšpiruje k nákupu.

7. Pravidelne postujte
Pravidelné prispievanie vám zabezpečí väčšie množstvo aktívnych užívateľov. Ak budete vy zanedbávať váš Instagram, vaši sledovatelia budú zanedbávať vás a prípadne pozabudnú na vašu firmu. Aj na Instagrame platí, že je treba sa zákazníkovi pravidelne pripomínať. Nerobte však nárazové akcie, kedy napríklad dva týždne nič nepridáte a potom sa to snažíte dohnať troma postami v priebehu jedného dňa. Takéto pridávanie by sa určite minulo účinku.

7.

8. Komunikujte
Okrem pravidelného postovania tiež nezabúdajte komunikovať s vašimi sledovateľmi. Určite neflákajte odpovedanie na otázky, ak sa nejaké v komentároch objavia. Snažte sa o milú a neformálnu komunikáciu, skúste si s vašimi followermi vytvoriť priateľský vzťah. Dobrý image firmy je na nezaplatenie a príjemné vystupovanie na Instagrame k nemu určite prispeje.

8.

9. Propagujte svoj Instagram všade
Nezabudnite všade spomenúť, že ste aktívny aj na Instagrame. Pripomínajte to na vašom Facebooku, webe, blogu, kľudne si to dajte aj na vizitky, alebo spravte špeciálne instagramové nálepky s vašim účtom. Ľudia majú radi, keď majú pocit, že sú k značke bližšie, a to sa dá dokázať práve aj prostredníctvom Instagramu. Čím viac ľudí sa o vašom Instagrame dozvie, tým samozrejme lepšie pre vás.

Aj ak vám Instagram neprinesie priamo zvýšenie predaja, minimálne si vďaka nemu môžete vybudovať širšie povedomie o vašej značke a získať tak viac ľudí, ktorí o vás budu vedieť. Obzvlášť v dnešnej dobe sociálnych sietí, je mať svoj účet aj na Instagrame, už samozrejmosťou.

Ako prezentovať firmu na Instagrame?
5 (100%) 6

Autor článku: Natália Jakubcová

Freelance fotografka so záujmom o online marketing.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *