Ako dopadla moja skúšobná kampaň na Instagrame

V tomto článku nenájdete žiaden návod ani odporúčania, ako si nastaviť kampaň pre Instagram. Len vám ukážem, ako dopadla moja prvá testovacia kampaň. Išlo mi o to vyskúšať si to v praxi, ako to vychádza a čo to dokáže.

Spravujem viacero účtov a rozhodol som sa vyskúšať kampaň na tom najmladšom z nich, ktorému by sa hodili aj nejakí sledovatelia. Ide o profil Vianočnej predajne.

 

Ako som nastavil kampaň

Nechcel som to moc komplikovať s cielením. Rozhodol som sa, že sa zameriam iba na ženy. Tie na FB profile Vianočnej predajne najviac lajkujú a komentujú a tvoria rozhodujúci podiel na nákupoch v eshope. Ženy som rozdelil do dvoch skupín: od 18 do 24 a od 25 do 34. Pre každú skupinu som vytvoril 2 reklamy na testovanie.

Ako cieľ kampane som nastavil prekliky na web stránku s platbou za klik s automatickým nastavením ceny. Denný rozpočet som dal 5€.

Na nastavenie kampaní som použil Adespresso, pretože s ním dokážem vytvoriť viacero variácií reklám na pár kliknutí a ušetrím si tak veľa času. Vy ale môžete použiť Power Editor alebo najnovšie aj klasicky Ads Manager.

adespresso

Výsledok

Kampaň som po pár dňoch zastavil. Znovu ju spustím na konci novembra, kedy je hlavná sezóna predaja stromčekov a vianočných ozdôb.

Kampaň bežala 5 dní. Minul som 14,42€. Priemerná cena prekliku na web stránku z inzerátu bola 0,08€. Skupina od 18 do 24 rokov vychádzala horšie, tam bola cena prekliku 0,13€ ale tú som rýchlo stopol. Reklama celkovo oslovila 13985 užívateľov. Počas kampane sme získali aj 140 nových followerov.

Takže ak to mám celkovo zhodnotiť, tak to nie je zlý výsledok. Ak sa pohrám s cielením, možno budú výsledky oveľa lepšie. Samozrejme, musím vytvoriť viacero kampaní a minúť oveľa viac peňazí, aby som vedel porovnávať.

 

insta

 

 

Ak máte skúsenosti s Instagramovou reklamou aj vy, určite mi hoďte nejaké čísla do komentára.

Ako dopadla moja skúšobná kampaň na Instagrame
5 (100%) 4

Autor článku: Tomáš Polakovič

Založil som tento web, aby som vytvoril priestor na diskusiu. Prilož ruku k dielu aj ty a diskutuj.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *